10 septembrie 2008

Chicken Little e de mâncare

Oamenii folosesc formule perverse pentru a-şi masca cruzimea şi indiferenţa la cruzime.
De vreo câteva zile circulă un clip (parcă al celor de la Ave) cu nişte găini animate, care nu mai pot de bucurie prin galantare la gândul că or să ajungă friptură şi grătar.
Nu e prima reclamă de genul acesta, nici singura. Abatoarele pun pe ambalaje fotografii colorate cu păsări zâmbitoare şi puişori încă îmbrăcaţi în puf (cum face Transavia). Şi, deşi nu cred să mănânce nimeni desene animate, produsele se cumpără. Paradoxul dintre imaginea veselă de pe ambalaj şi animalul spintecat dinăuntru face viaţa mai plăcută şi digestia mai uşoară.
Ca atunci când gospodina prepară ciorbă de văcuţă (mică şi simpatică, asemeni bucăţilor plutind din farfurie), nu ciorbă de vacă (dobitoaca aia încornorată, care zguduie pământul sub ea, prăvălită de lovitura de baros a măcelarului).


Un comentariu: