20 iulie 2008

Civilizaţia ca problemă de statistică

Ieri am exagerat. Există totuşi ceva memorabil despre Bulgaria, chiar dacă nu e vorba despre amabilitatea personalului de la hoteluri şi baruri, ori de curăţenia staţiunilor.
Datorat nu atât bulgarilor, cât turiştilor veniţi la mare, ce te impresionează imediat pe plajă e numărul mare de cititori de carte. De Nora Roberts, Danielle Steel şi Stephen King, e drept, dar asta nici că mai contează: la două-trei saiz-longue-uri vezi pe cineva citind. Printre ei nu se poate să nu fie şi unul care să-l deschidă pe Tolstoi ori pe Thomas Mann. E o chestiune de statistică, până la urmă. Şi un mare semn de civilizaţie. Părerea mea.
Sigur, după cum am zis, turiştii sunt cei "vinovaţi". "Culpa" bulgarilor este aceea că, pe lângă magneţi de frigider şi tricouri turceşti, la tarabele lor găseşti de cumpărat cărţi. În germană, engleză şi bulgară. Nu şi în limba română. Asta în ciuda faptului că staţiunile lor sunt populate, în majoritate, de ai noştri.
Mmmm!?! Mă întreb oare ce înseamnă asta.

2 comentarii:

  1. Check this out: http://en.wikipedia.org/wiki/Chaise_longue daca vrei sa fii erudit, desi, bineintels, DEX-ul iti dadea voie sa scrii pe romaneste adica http://dexonline.ro/search.php?lexemId=52050
    Si scrie si tu mai des ca mie imi place..

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru corectura, Rebeca. Si pentru aprecieri

    RăspundețiȘtergere