17 octombrie 2008

Abominabilul gest al înmulţirii

Psihanaliza (nu doar cea de inspiraţie hollywoodiană) explică fără incertitudine multe dileme, altfel esenţiale. Dacă eşti gay, vrei să-l fuţi pe tat-tău (sau tat-tău a vrut să te fută cândva pe tine, dar nu i-a ieşit), dacă-ţi plac femeile mai coapte, atunci vrei să i-o tragi lui mă-tă. Eşti nespălat, nu se poate explicaţie mai simplă decât aceea că te-au bătut părinţii în copilărie cu furtunul de la maşină. De la maşina de spălat. Şi aşa mai departe...
Acum, să mă ierte Dumnezeu-în-care-nu-cred şi dulcea mea soţie, dar nu reuşesc decât rareori să înţeleg nevoia de reproducere a oamenilor. Nu că mulţi dintre ei n-ar fi, vorba filmului, arhisuficienţi şi într-un singur exemplar, şi nici c-aş fi vreun psihanalist, dar aşa, pentru mine. N-am să intru în detalii pentru a nu crea neplăceri celor care au, sau îşi doresc copii. Îmi vin în minte unele monstruoase. Apoi mă abţin şi pentru că literatura confesivă nu a fost niciodată genul meu.
Închei printr-un citat aproximativ, de care mi-am amintit scriind la povestea asta: "Oglinzile şi copulaţia sunt abominabile pentru că multiplică lucrurile." Citatul e din Borges, care a murit orb, singur şi, pretinde menajera lui de-o viaţă, virgin.

2 comentarii:

  1. Conteaza, in primul rand, daca e vorba de barbati sau de femei. Mi se pare ca lucrurile difera in functie de gen. Eu voi vorbi, fireste, despre cel masculin, din care cunosc macar un exemplar :).
    Unii au copii pentru ca are toata lumea. De aici si fluctuatiile demografice. Azi e "trendy" sa ai copii si populatia ia proportii malthusiene. Maine nu mai e si toata se gandeste ca ne vor cuceri indienii.
    Altii au copii pentru propia distractie. Cu siguranta ai vazut cum copilul e folosit, uneori, pe post de jucarie de catre cei mari si chiar de catre parinti. Lumea lui, autonoma si, dupa parerea mea, interesanta si demna de respect e transformata intr-o comedie cu Stan si Bran. Si uite asa incepe frustrarea...
    Altii...pentru alocatie. Altii...pentru ajutor la munca. Altii...dar cine mai stie.
    A propos de psihanaliza...e un panaceu distractiv :)...atata timp cat nu e folosita in abuz, cum se mai intampla de vreo suta de ani.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună, bună asta cu psihanaliza folosită în abuz de vreo sută de ani.

    RăspundețiȘtergere